Vi tycker du är jätte het! Var det en inbjudan?

En person frågade mig här om dagen varför jag alltid råkar ut för så mycket sjuka, roliga och galna saker. Han undrar vart jag träffar alla sjuka människor och hur det kommer sig att jag alltid har någonting kul att berätta.

Got me thinking.. but a friend qick answered
- She more open and susceptible!

Det är sant. Att i sociala sammanhang inte bara vara den som tar intiativ till interaktioner utan även har en energi och kropps språk som tillåter andra att känna sig bekväma. En del människor är mer mottagliga än andra.

Jag stod med ett glas vin i handen i en av barerna på Kvarnen när ett par tränger sig förbi folkmassan. Dom fångar min uppmärksamhet.
De ser ut att leta efter någon, båda spejar runt i lokalen och försöker samtidigt inte konversation.
Jag möter tjejens blick och tyder ett leende. Hon vänder hastigt bort huvudet och hennes hår slår mot hennes kind. Lika fort slår hon tillbaka huvudet och möter min blick, denna gång blir jag utmanad.

Blickar kan döda men i detta fall förföra.. Hon klädde av mig med blicken och bet sig i läppen. Nu börjar det bli intressant.
Hon viskar någonting till sitt manliga sällskap och han möter min blick. I samma stund höjer jag mitt glas och tar en klunk. Låter glaset ligga kvar mot mina läppar sänker det när jag ser henne gå med bestämda steg emot mig. Hand i hand tar de sig igenom folksamlingen.

- Hej!
Hon släpper mig inte med blicken, han där i mot är lite mer vaksam och fastnar med blicken på mitt bröst. Jag blir inte stött mina anchors brukar fånga blickar.
- Vi såg dig från andra sidan baren.

Jag ler och presenterar mig. De presenterar sig som Elin och Johan, inga namn eller ansikten jag sett förut. Kan det vara gamla kunder till mig?
 Han står fortfarande tyst men nu vågar han titta mig i ögonen och han ler.
Dom byter en blick när hon överraskar mig med en hand om min midja och böjer sig närmare mig

- Vi tycker du är jätte het!
Jag blir sällan generad men i den här stunden var jag lika röd om kinderna som mitt rödvin jag nu sitter och sippar på.


Jag skrattar, byter ställning och blir plötsligt obekväm.  Vad ska jag göra nu?
Kvällens utbud av män hade inte fångat mitt intresse för 5 öre. Det jag väntade på var ett sms från en eventuell skedkompis jag bytte nr med kvällen innan. Men va fan nu står det ett par- snygga, frächa som avgudar mig och vill ligga, kan bli riktigt intressant. Tar en stor klunk av mitt vin innan jag kan tala.



- Låter som en inbjudan?

Denna gång svarar han:
- Absolut, är du på?
Plötsligt märker jag hur jag har sträkt på överkroppen och fumlar med fingrarna i mitt hår. Till svar på hans fråga ler jag och biter mig i läppen. Jag är medveten om vad jag signalerar man samtidigt nyfiken.

Plötsligt faller jag tillbaka till verkligenheten. Min mobil vibbrerar- och det väntade smset ramlar in i min inkorg. Jag läser mellan raderna och förstår att han vill skeda. 
 
När jag slår upp blicken möts jag av 4 hungriga ögon! Kåta, frågande och skrämmande. Jag lägger handen på hennes axel och säger att jag ska ta ett varv och se om jag kan hitta mina vänner. Jag lägger huvudet på sne och ler. Frågar artigt om det kommer hålla sig i baren?
De tittar på varandra,ler och nickar.



Sveper en sista klunk och ställer i från mig glaset.
- Bra!

Garderobiären hjälpte mig på med jackan och utanför väntade min nya skedkompis. Ett bra val- i I morgon har vi en dejt.

Jag har en annan trekant fatsi och den tar inte plats på Kvarnen på söder. En annan gång ;)

 


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0