SUPRISE!!! You have been thowing up for nothing!

In i en taxi när jag inser att jag kommer att bli försenad. Väl utan för NK på hamngatan möter jag min man som säger att vi ska gå in bakvägen så vi knatar ner för gatan.

Plötsligt kastar hans sig över mig och knyter en ögonbindel runt huvudet på mig. Skräckslagen, bakfull frågar jag vafan han håller på med.



Instruktionerna att vara tyst, inte bråka, lita på honom leds jag över gatan i totalt mörker.

Jag får hoppa in i en bil sedan hör jag…

-          Mot Bromma flygplats!

Nu svettas jag, skriker och sprattlar runt i bilen. Jag hör ljudet av fniss och kamra blixtrar slås runt om kring mig.

-          Babe vafan händer, jag trodde jag skulle gå en visning? Vart ska vi?

Han svarar inte på nått utan håller ett fast grepp om min kropp där jag ligger.  Jag hotar att börja slåss om jag inte får ställa en fråga…

-          Vet min chef om det här?

Uuups! Svarar han och börjar skratta.


Jag lugnar ner mig och bilresan fortsätter i ungefär 15 minuter innan jag leds ut. Igenom dörrar upp för rulltrappor, igenom spärrar och sen får jag sitta ner. Jag känner på stolarna jag sitter på. Dom är sammanlänkande, som på en tågstation/flygplats.


Min man tar min väska och ger den till någon som frågar efter legitimation.

Oh my fucking god vad fan är på väg atthända?



När jag äntligen får av mig ögonbindeln befinner jag mig på ett rum och framför mig står My man och Gluggen med skumpa, videokamra och sjunger :

-          Ja må hon leva, ja må hon leva… !

Jag har blivit kidnappad på en dagskryssning ute i Stockholms skärgård!

Mina underbara vänner har förberett en dag full med festligheter. Frukostbuffe , champange , middag mm Min försenade födelsedags present.


Till storyn hör att jag har alltid sagt att det finns ingen av mina vänner som skulle överaska mig. Och om dom någon gång skulle göra det så skulle jag defernitivt ha vetat om det. Ingen har sådan koll som jag har. Jag lägger märke till allt. Vid varenda överaskning, present eller annat har jag fått lodsats blivit förvånad…



Söndagens överraskning var faktiskt den enda gången jag blivit helt tagen, of guard! FAN VA HÄFFTIGT! Under hela 4 veckor har jag trott att jag skulle gå en visning. Tränat, ätit soppa hela veckan, solat solarium - fixat mig från top till tå. Äsh vem bryr sig, i looked fab last sunday!
 Älskade vänner tack för världens bästa dag, I LOVE YOU !


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det va så lite så :)

din man

2009-10-05 @ 20:54:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0