Early morning at the office.

I morse steg jag in på kontoret samtidigt som städerskan, runt  07.30. Inte för att jag måste, inga möten, utbildningar eller föreläsningar. Inte heller för att hinna med så mycket som möjligt denna fredag.  
Jag lämnade Bitter E´s krypin lite tidigare än jag behövde. Det finns inte så mycket mer än att kliva upp och gå till jobbet när klockan väl ringer. Han ligger ju kvar till 9 så frukost sällskap är ju bara att glömma.

Att använda morgonen för att snoka är inte heller någon ide. 25 kvm på Bondegatan är inte mycket space att snoka runt i. Dessutom vaknar han så fort man vrider sig ett halvt varv i sängen, han skulle ta mig på bar gärning av att bara se sig om i rummet.

Packad och klar begav jag mig ut i november mörkret. Nere i slussen hinner jag förbi Pressbyrån inne i tuben för att köpa kaffe och skvaller tidningar. Som vanligt byter jag några ord med killen  kassan, indie, 30 år, flörtar som den. Han kan göra min dag!

Time to work.

 Or time for Friday breakfast with manegement and my staff- cozy!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0